Μετάβαση στο περιεχόμενο
μενού
μετάφραση
Αφορμή της συγγραφής εκπαιδευτικών βιβλίων

Η αγάπη για τα μαθηματικά και η πεποίθηση του δημιουργού αυτού του δικτυακού τόπου, ότι κάτι πρέπει να αλλάξει στον τρόπο της διδασκαλίας του μαθήματος, οδήγησε στη συγγραφή ορισμένων πονημάτων τα οποία με την πάροδο του χρόνου θα αυξάνονται παρέχοντας περιεχόμενο σχετικό με τις νέες διεθνείς εκπαιδευτικές τάσεις, καθώς και προσωπικές ιδέες του συγγραφέα πάνω στη διδασκαλία των μαθηματικών, βγαλμένες μέσα από την πολύχρονη εμπειρία του.

Ο Συγγραφέας των Eκδόσεων Mathbooks

Ο Συγγραφέας Παναγιώτης Πινάτσης έχει σπουδάσει μαθηματικά στο ΑΠΘ και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών στο ΕΚΠΑ με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Εργάστηκε στην Ιδιωτική και Δημόσια Εκπαίδευση επί σειρά ετών ως μάχιμος εκπαιδευτικός. Είναι επιμορφωτής εκπαιδευτικών στο γνωστικό αντικείμενο των μαθηματικών και στις Νέες Τεχνολογίες. Επίσης, είναι συγγραφέας βιβλίων πάνω στη Διδακτική των Μαθηματικών (Εκδόσεις Mathbooks).
Κύριο αντικείμενό του είναι η έρευνα που εστιάζεται στην εμβάθυνση των μαθηματικών εννοιών μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, στη διατύπωση προβλημάτων και στην εύρεση νέων τρόπων προσέγγισης και λύσης μαθηματικών προβλημάτων.
Δημοσιεύσεις του περιλαμβάνονται σε Ελληνικά μαθηματικά περιοδικά, ενώ έχει συμμετάσχει με εργασίες του σε συνέδρια με κριτική επιτροπή. Έχει δώσει διαλέξεις με κύριο αντικείμενο τη διδακτική των μαθηματικών.
Είναι μέλος της Μαθηματικής Εταιρείας και της Ένωσης Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών.
Η " Μαθηματική σκέψη " είναι η νέα του προσπάθεια που φιλοδοξεί να αποτελέσει μια καινούρια πρόταση διδασκαλίας των Μαθηματικών και σκοπεύει να αναδείξει τα Διαδικτυακά Ιδιαίτερα μαθήματα ως επιλογή, αν όχι υπέρτερη πάντως εφάμιλλη, των τυπικών ιδιαίτερων μαθημάτων.

Λίγα λόγια για το βιβλίο...
Ψήγματα διδακτικής μαθηματικών


Η αίσθηση που διακατέχει κάθε μαθηματικό είναι ότι κάτι, τέλος πάντων, πρέπει να αλλάξει στην εκπαιδευτική, και όχι μόνο, πρακτική της μαθηματικής εκπαίδευσης. Το ζητούμενο σήμερα είναι οι μαθητές να κατανοήσουν γιατί πρέπει να κάνουν μαθηματικά και πού και πώς θα χρησιμοποιήσουν το καταστάλαγμα της παίδευσής τους μ' αυτά.
Οι μαθητές του χθες πλησίαζαν τον απόμακρο δάσκαλο και εναγωνίως προσπαθούσαν να κάνουν κτήμα τους τις γνώσεις του, ο δάσκαλος του σήμερα πώς μπορεί να πλησιάσει τους αδιάφορους μαθητές του για να τους βοηθήσει να αντιληφθούν τη χρησιμότητα των μαθηματικών στη ζωή τους; Υπάρχουν τρόποι, εργαλεία, μέθοδοι προσέγγισης;
Η ιστορία των μαθηματικών, τα ρεαλιστικά μαθηματικά προβλήματα, οι νέες τεχνολογίες, η προσομοίωση της δουλειάς του ερευνητή-μαθηματικού, η δημιουργική αμφιβολία, η διαθεματική προσέγγιση, το διάγραμμα ανάδρομης ροής είναι κάποιες απ’ τις προτάσεις αυτού του βιβλίου που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τον σύγχρονο δάσκαλο.


Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στα βιβλιοπωλεία:
Κορφιάτης, Σαββάλας (Αθήνα), Ανικούλας (Θεσσαλονίκη), Βιβλιογνώση (Λάρισα)  κ.α.
Επίσης, διατίθεται από το σύνολο των διαδικτυακών βιβλιοπωλείων.




Λίγα λόγια για το βιβλίο...
Φυσικά μαθηματικά

Η Φυσική ως δευτερογενής, σε σχέση με τα Μαθηματικά, επιστήμη – καθότι χρησιμοποιεί τα εργαλεία των Μαθηματικών – δεν μπορεί να θεωρηθεί η ίδια εργαλείο εκείνων υπό την ευρύτερη έννοια. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί μόνο, αν γι’ αυτήν αναπτυσσόταν ένα αντίστοιχο αξιωματικό σύστημα όπως το Ευκλείδειο. Ειδικότερα όμως, και αυτό διαπραγματεύεται το συγκεκριμένο βιβλίο, θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε κάτι τέτοιο στις παρακάτω δύο περιπτώσεις:
•   όταν μέσα από τους νόμους και τις βασικές αρχές της Φυσικής οδηγούμαστε σε κάποιες πρώτες προσεγγίσεις της λύσης μαθηματικών προβλημάτων. Τότε, με βάση αυτές προκύπτουν εικασίες που μας οδηγούν σε αυστηρά θεμελιωμένες μαθηματικές αποδείξεις, όπως για παράδειγμα έκανε ο Αρχιμήδης πριν περίπου 2000 χρόνια .
•   όταν η Φυσική μάς δανείζει το φυσικό πλαίσιο μέσα  από το οποίο αναδύονται μαθηματικές έννοιες με συγκεκριμένη φυσική ερμηνεία η οποία θα αισθητοποιήσει τις αφηρημένες μαθηματικές συλλήψεις. Σ’ αυτή την περίπτωση συζητείται στο βιβλίο η πρόσθετη διδακτική αξία που θα μπορούσαν να προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού.
Τέλος, κατατίθενται συγκεκριμένες προτάσεις για  τη συνεργασία μεταξύ  εκπαιδευτικών διαφορετικών αλλά συναφών ειδικοτήτων και για την κατάργηση, σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, της διαχωριστικής γραμμής στη διδασκαλία συναφών μαθημάτων.   


Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στα βιβλιοπωλεία:
Κορφιάτης, Σαββάλας (Αθήνα), Ανικούλας (Θεσσαλονίκη), Βιβλιογνώση (Λάρισα)  κ.α.
Επίσης, διατίθεται από το σύνολο των διαδικτυακών βιβλιοπωλείων


Τα ebooks της Μαθηματικής σκέψης

Η "Μαθηματική σκέψη" διαθέτει δωρεάν τα ψηφιακά βιβλία (ebooks) του Συγγραφέα - Μαθηματικού Πινάτση Παναγιώτη, μόνο για τους εγγεγραμμένους μαθητές της.

Συγκεκριμένα:
Γεωμετρία Α' Λυκείου
Για μαθητές:
  • Μαθηματικά Γ' γυμνασίου
  • Γεωμετρία Α' Λυκείου (Επιπεδομετρία: Μέχρι παραλληλόγραμμα και τραπέζια)
  • Άλγεβρα Α' Λυκείου (Στοιχεία μαθηματικής λογικής)
  • Άλγεβρα Α' Λυκείου (Πραγματικοί αριθμοί)
  • Άλγεβρα Α' Λυκείου (Πρόοδοι)
  • Άλγεβρα Α' Λυκείου (Εξισώσεις και ανισώσεις στο R, Δευτεροβάθμιο τριώνυμο)
  • Άλγεβρα Α' Λυκείου (Διάταξη πραγματικών αριθμών)
  • Γεωμετρία Β' Λυκείου (Επιπεδομετρία: Μέχρι εμβαδά)
  • Άλγεβρα Β' Λυκείου (Εκθετική και λογαριθμική συνάρτηση)
  • Άλγεβρα Β' Λυκείου (Γενικές ασκήσεις άλγεβρας Β' Λυκείου)
  • Άλγεβρα Β' Λυκείου (Πολυώνυμα)
  • Άλγεβρα Β' Λυκείου (Τριγωνομετρία)
  • Άλγεβρα Β' Λυκείου (Μελέτη βασικών συναρτήσεων)
  • Ομάδα προσανατολισμού Β' Λυκείου (Διανύσματα)
  • Ομάδα προσανατολισμού Β' Λυκείου (Αναλυτική γεωμετρία: Ευθεία)
Για φοιτητές:
  • Ακολουθίες (Δύο τεύχη)
  • Πίνακες - Ορίζουσες (Δύο τεύχη)
  • Μιγαδικοί (Ένα τεύχος)
  • Διανυσματικοί χώροι (Ένα τεύχος)
Μελλοντικές εκδόσεις

  • Ψήγματα διδακτικής μαθηματικών
Ενότητες διδακτικής μαθηματικών
Έντυπη και ηλεκτρονική Β' έκδοση (Ανανεωμένη και συμπληρωμένη)
  • Φυσικά μαθηματικά
Η φυσική ως εργαλείο κατανόησης μαθηματικών εννοιών (ή σχέσεων) και αντίστροφα
Έντυπη και ηλεκτρονική Β' έκδοση (Ανανεωμένη και συμπληρωμένη)
  • Γεωμετρικές αναζητήσεις: τρόποι προσέγγισης και λύσης γεωμετρικών προβλημάτων
Πρωτότυπη προσέγγιση για τη λύση γεωμετρικών προβλημάτων
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Θέματα διδακτικής μαθηματικών
Κατάλληλο και για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ
  • Επαναληπτικά θέματα μαθηματικών Γ' Λυκείου
Για τη σωστή επανάληψη στο τελευταίο τρίμηνο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2021  
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Άλγεβρα Α' Λυκείου
Γι' αυτούς που ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά
Ηλεκτρονική έκδοση

  • Γεωμετρία Α' Λυκείου
Γι' αυτούς που ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Άλγεβρα Β' Λυκείου
 Γι' αυτούς που ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά
 Ηλεκτρονική έκδοση
  • Μαθηματικά προσανατολισμού Β' Λυκείου
 Γι' αυτούς που ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά
 Ηλεκτρονική έκδοση
  • Γεωμετρία Β' Λυκείου
Γι' αυτούς που ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Μαθηματικά Γ' Γυμνασίου
Οι βασικές ενότητες της ύλης, γι' αυτούς που ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Μαθηματικά Β' Γυμνασίου
Οι βασικές ενότητες της ύλης, γι' αυτούς που ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Μαθηματικά Α' Γυμνασίου
Οι βασικές ενότητες της ύλης, γι' αυτούς που ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Λύση εξισώσεων και ανισώσεων
Ειδική έκδοση και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Λύση εξισώσεων και ανισώσεων
Ειδική έκδοση και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Λύση συστημάτων
Ειδική έκδοση και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Λύση προβλημάτων απόδειξης
Ειδική έκδοση και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Λύση προβλημάτων εύρεσης
Ειδική έκδοση και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Λύση προβλημάτων ύπαρξης
Ειδική έκδοση για την Γ' Λυκείου
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Λύση προβλημάτων συναρτησιακών σχέσεων
Ειδική έκδοση για την Γ' Λυκείου
Ηλεκτρονική έκδοση
  • Γραφικές παραστάσεις
Ειδική έκδοση και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου
Ηλεκτρονική έκδοση

μενού
Επιστροφή στο περιεχόμενο