Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ιστορία των μαθηματικών και κινούμενα σχέδια
Μαθηματική σκέψη

Ιστορία των μαθηματικών και κινούμενα σχέδια


Στο  σημερινό σχολείο μεγάλο ρόλο για την επιτυχία της διδασκαλίας των  μαθηματικών διαδραματίζει η κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών. Ο  παραδοσιακός τρόπος από τη φύση του αποτρέπει τον μαθητή στην εκδήλωση  του κατάλληλου ενδιαφέροντος για το μάθημα. Έτσι, ο διδάσκων προσπαθεί  κάθε φορά να εφεύρει εκείνο τον τρόπο εισαγωγής στο μάθημα που θα  ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον του συνόλου της τάξης του. Αλλά, ποιός είναι  ο ενδεδειγμένος τρόπος; Σίγουρα όχι ο φορμαλιστικός τρόπος που θα  μπορούσε να περιγραφεί με την προτροπή του διδάσκοντα: "Σήμερα, θα  αποδείξουμε τον τύπο .... που θα μας χρησιμεύσει για να ....". Ο τρόπος  αυτός είναι βαρετός από το μαθητή, τον έχει ακούσει πάμπολλες φορές και  το κυριότερο δεν συνάδει με τον μικρόκοσμό του που είναι ο κόσμος που  εφάπτεται με το εγώ του και στον οποίο έχει μάθει να ανακαλύπτει και να  διερευνά το κάθε τι που του προξενεί εντύπωση.

Επομένως, ο διδάσκων  πρέπει να βρει ερεθίσματα που θα άπτονται αυτού του χώρου, θα έχουν ως  πρωταγωνιστές ήρωες αυτού του χώρου και θα κεντρίζουν έντονα το μαθητή  στην αρχική φάση της διδακτικής διαδικασίας, ενώ θα του διατηρούν  σταθερό το ενδιαφέρον του τον υπόλοιπο χρόνο. Τα κινούμενα σχέδια και  ιδιαίτερα ο Ντόναλντ ανήκαν και ανήκουν στο μικρόκοσμο του μαθητή, το  πλαίσιο που δομείται η περιπέτεια του ήρωα κεντρίζει το μαθητή,  γιατί  αποτελείται από κομμάτια του περιβάλλοντός του και, τέλος, η έντεχνη  εισβολή του ήρωα στον κόσμο των μαθηματικών με συνεχή δράση που είναι  ίδιον χαρακτηριστικό της ιδιοσυγκρασίας του εφήβου δίνουν μεγάλες  πιθανότητες επιτυχίας του εγχειρήματος. Υπάρχει μια ταινία που γυρίστηκε  από την Disney το '59 με τίτλο: Donald in Mathmagic Land. Είναι υπέροχη. Και το κυριότερο, γυρίστηκε όταν μεσουρανούσαν τα τυποποιημένα μαθηματικά, παράξενο δεν είναι;





0
αξιολογήσεις
Επιστροφή στο περιεχόμενο